Het volgende avontuur - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Martijn Keizer - WaarBenJij.nu Het volgende avontuur - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Martijn Keizer - WaarBenJij.nu

Het volgende avontuur

Door: Martijn Keizer

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 Januari 2015 | Costa Rica, Heredia

Mijn vorige blogpost was van alweer een maand geleden. Wat gaat de tijd toch snel, en wat kan er een hoop gebeuren in een maand.

Allereerst eventjes nog een beetje follow-up van de vorige blogpost. Bij het department of migration in San José (wat overigens buiten de stad ligt maargoed), was het niet zo zeer het aanvragen van de DIMEX, maar het ophalen ervan. Ik had dus voor de vakantie mijn Costaricaanse identiteitskaart in handen.

En tijdens de vakantie bleek dat best handig te zijn. In fact, verschrikkelijk handig. De meeste toeristische bestemmingen hebben twee aparte tarieven. Het tarief voor "extranjera" (buitenlander) en het tarief voor "residente" (inwoner). Het verschil is groot. Voor toegang tot Poás national park bijvoorbeeld: buitenlanders betalen 15 dollar, inwoners 1000 colones (ongeveer 2 dollar). Al met al heeft die DIMEX mij dus nog behoorlijk wat geld gescheeld ook!

Maargoed, in de maand waarin ik niet op deze blog heb geschreven, hebben we onder anderen een vakantie achter de rug. We zijn op veel plekken in het land geweest: een ochtendje in Heredia zelf, een paar daagjes bij Arenal, naar San José, naar Poás, naar de Sky Tram in park Braulio Carillo, natuurlijk ook nog een dagje naar het strand.
Natuurlijk is het niet te doen om in een land als Costa Rica alles te zien en te doen. Maar we hebben wel heel veel gezien, en heel veel gedaan. Ook kerst en nieuwjaar hebben we hier in Costa Rica gevierd. Rond kerst is de traditie om "tamales" te eten. Dit is een pakketje van vlees, rijst en wat groenten, in maiszetmeel, en gewikkeld in bananenbladeren. Best wel lekker, al moet je de eerste keer wel even wennen aan de smaak.

Ook nieuwjaar was mooi. Vlak bij het appartement is een punt van waar je goed zicht hebt op San José. En dat is dan natuurlijk een leuke plek om vuurwerk te kijken. We stonden wel een aardig eindje boven het vuurwerk, dus je keek er wel op neer, maar er ging genoeg om het de moeite waard te maken.

Inmiddels is de vakantie afgelopen en zijn mijn ouders weer naar huis. Carina is nog hier, en zal ook nog wel even blijven. Op naar het volgende avontuur!

  • 22 Januari 2015 - 19:36

    T.Keizer-Trapman:

    Van je ouders heb ik al gehoord, dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Jullie hebben tevens een mooi stukje van het land gezien. En nu weer druk aan het werk, zo ook Carina. Hoe gaat het zo met het nu jullie elke dag samen zijn? ik hoop van goed. Met mij gaat het ook goed na de operatie. Vanaf zondag mag ik weer bijna alles zelf doen en dan komt Spyke ook weer hele dagen bij mij. Verder gaat het hier zijn gangetje Inde nachten vriest het licht en overdag is het boven nul.
    Met de harteliijke groeten oom aan Carina van oma






Tags: dimex, vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Student Geologie en Vulkanologie, met een bachelor in Informatica. Deze reisblog gaat over mijn reis, avonturen en stage bij OVSICORI-UNA in Costa Rica.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 12645

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 26 April 2014

Stage bij OVSICORI

Landen bezocht: