Tien dagen verder - het herstel - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Martijn Keizer - WaarBenJij.nu Tien dagen verder - het herstel - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Martijn Keizer - WaarBenJij.nu

Tien dagen verder - het herstel

Door: Martijn Keizer

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 November 2014 | Costa Rica, Heredia

Mijn laatste blogpost is alweer van tien dagen geleden. Dus het wordt weer eens tijd voor een update.

Allereerst: Iedereen die mij gelukwensen, ecards, emails, telefoontjes en chats heeft gestuurd: ontzettend bedankt! Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk gereageerd heb, maar ik heb ze wel allemaal gelezen, en ik ben er wel allemaal dankbaar voor!

Vorige week zondag, 2 dagen na de operatie, mocht ik het ziekenhuis uit. Marino Protti heeft mij opgehaald, en naar Maria en Javier gebracht. Daar ben ik verder gebleven. Tot vanochtend, want inmiddels ben ik weer terug in mijn appartement.

De week die ik bij Maria en Javier heb doorgebracht was erg prettig. Ik moet toegeven dat ik - zeker de eerste paar dagen - continu high ben geweest. De pijnstillers waren erg goed, maar lieten me wel een beetje zweven.

Maria en Javier wonen vrij dicht bij een national park, net buiten San Isidro de Heredia. Ze hebben vrij veel land, aangezien hoe dichter je bij een national park bent, hoe minder huizen er per vierkante kilometer mogen zijn. Hun tuin is niet echt een tuin te noemen, het is meer een jungle. Inclusief bananenbomen (met heerlijke bananen), guavabomen (met heerlijke guavas) en nog meer fruit - maar dat was nog niet rijp.

Ook hebben ze twee katten, en een stelletje kippen - wonderbaarlijk genoeg is het vrede tussen de katten en de kippen. Als er oorlog is, is het tussen de twee katten.

Ik heb in alle rust kunnen herstellen. Ik heb nog wel veel gelegen, maar ook elke dag door de tuin gelopen, om aan te sterken. Ik ben Maria en Javier erg dankbaar voor het beschikbaar stellen van een bed, en de gezelligheid die we samen gehad hebben.

Zoals ik al schreef ben ik inmiddels weer terug in mijn appartement. Het is toch fijn om weer op je eigen plekje te zijn. Ik merk nu ook dat ik redelijk aangesterkt ben - ik kan bijvoorbeeld al naar de cafetaria van de Universidad Nacional - die halverwege het appartement en OVSICORI zit. Verder dan dat moet ik vooralsnog niet willen, maar het is een goed teken.

De komende weken moet ik goed benutten om weer op kracht te komen. Gelukkig kan ik mijn werk doen vanaf het appartement - alles staat op mijn laptop.

Tot de volgende post!

  • 25 November 2014 - 23:00

    Franca Blom:

    Fijn om zulke positieve berichten te lezen, Martijn. Goed om weer in je eigen appartementje te zijn. Doe nog maar wel rustig aan, hoor.
    Hopelijk knap je verder goed. Beterschap verder.
    Groetjes van de Blommetjes.

  • 26 November 2014 - 16:46

    Peter Van Der Meer:

    Martijn,
    Goed zo!
    Ik ben intussen met het ontwerp voor onze komende Kerstkaart bezig.
    Afgelopen 'winter' konden we hiervoor echter geen mooie foto's maken.
    Dus ik was op zoek naar de toekomst...
    Met Kerst / Nieuwjaar zal Carina immers bij jou zijn.
    Naar ik aanneem geen 'winterse plaatjes' uit Costa Rica.
    Heb jij behalve zuur dampende vulkaanmeren al koffieplantages gezien?
    Groeten van Peter, Hennie, Carina

  • 26 November 2014 - 16:54

    Martijn Keizer:

    Er ligt hier inderdaad geen sneeuw, en dat gaat er ook niet vallen ook. Koffieplantages heb ik wel gezien, maar vooral in het langsrijden, nog niet echt bekeken dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Student Geologie en Vulkanologie, met een bachelor in Informatica. Deze reisblog gaat over mijn reis, avonturen en stage bij OVSICORI-UNA in Costa Rica.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 12627

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 26 April 2014

Stage bij OVSICORI

Landen bezocht: